pühapäev, aprill 01, 2007

Sibula-küüslaugu-meekaste

Sissekanne Pirtsu kokandusalastest saavutustest.
Hommikust peale oli teada, et tänane kõvem toitlustuskord koosneb kanafileest. Kui lõpuks aeg käes, siis tuli küüslauku puhastades mõte, et võiks küüslaugu-meekastet teha. Ega mul retseptiraamatuid kodus ikka pole küll ja interneedus ei pakkunud ka midagi head. Ja kui nüüd aus olla, siis ega mul retsepti järgi kokkamine ka just levinud võte pole.
Kuna mõte oli olemas, siis ega ma ei taganenud ka. Minu kana (filee tükid) sibula-küüslaugu-meekastmes valmis alljärgnevalt:
puhastasin 6-7 küüslaugu küünt (oli nii suuri kui väikseid) ja hakkisin kuubikuteks;
puhastasin pool suurt sibulat ja lõikasin viiludeks;
seejärel läksid nii sibul (kihid noppisin kenasti lahti enne) kui küüslauk koos vähese soolaga pannile;
kui sibul oli kergelt pehmenema hakanud lisasin kanafilee tükid (pigem olid mul need ribad);
kui kana valgenema hakkas, lisasin soola, cayenne'i pipart, ca dessertlusika jagu (kuhjaga) mett ja vett (400g kanafilee kohta ca 150ml - mida tagantjärgi tõdedes võiks isegi rohkem olla);
kogu krempel jäi siis kaane alla hauduma - kauaks? ei teagi, mingi 15 mintsa ehk?
kui kana oli enam-vähem valmis, lisasin veel tunde järgi soja kastet ja lasin veel 5 mintsa haududa.
Serveerisin ja tarbisin koos jasmiini riisiga.
Isu oli hea ja maitses maruheasti :)

P.S. kuna kogu krempel sai tehtud ainetest, mis kodus olemas oli, siis järgmine kord võiks cayenne'i asemel väikseks hakitud tsillipipart lisada ja kurkumi ka ja võib-olla midagi veel.

1 kommentaar:

Kris ütles ...

ooo... mu õde on omandanud kokakunsti. tubli, tubli. siinkohas meenud mulle see aeg kui sina ülikoolis ja mina tehnikumis käisin ja olid nädalavahetuseks maale tulnud. käsk oli teha maksakastet. ja oi missuguse pilguga sa seda maksa vaatasid ja lõigata üritasid. lõpuks tegin enamuse ise ära. nii, et lase aga käia!